آرشیو تیر ماه 1402

اینجا بیشتر درباره دوره هایی که شرکت کردم حرف میزنم

یادگیری آموزش آنالیتیکس ga4 برای دوران گذر از نسخه قدیم آنالیتیکس

۶ بازديد
گوگل آنالیتیکس یکی از پرکاربردترین ابزارها در دنیای دیجیتال مارکتینگ است. گوگل آنالیتیکس یونیورسال چند روزی است که به پایان رسیده است و انتقال از یونیورسال به نسخه جدید GA4 به چالشی بزرگ برای بازاریابان دیجیتال و وب مسترها تبدیل شده است. به همین دلیل بسیاری از متخصصان دیجیتال و صاحبان کسب و کار به یادگیری آموزش گوگل انالیتیکس ga4 مشغول شده اند.
در نسخه GA4 باگ ها و ارورهای نسخه یونیورسال قدیمی رفع شده است. یکی از تفاوت های گوگل آنالیتیکس یونیورسال و GA4 این است که در یونیورسال از روش نمایش صفحه برای به دست آوردن اطلاعات و تجزیه و تحلیل آن استفاده می شود، در حالی که در GA4 برای تجزیه و تحلیل داده ها از اطلاعات دریافتی از سایت (Pageview) و اطلاعات دریافتی از سایت استفاده می شود. برنامه ها (رویدادها) که به طور همزمان و ترکیبی استفاده می شوند.
در وبیناری که به تازگی در سایت ژاکت آکادمی در آن شرکت کردم، در مورد آپدیت جدید گوگل و تغییرات ایجاد شده در نسخه GA4 صحبت شد. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که قصد مهاجرت به GA4 را دارند اما به هر دلیلی این کار را نکرده اید، این وبینار به شما کمک می کند که این انتقال را آسان تر کنید. همچنین در مورد ویژگی های جدید GA4 و مزایا و معایب این نسخه از تجزیه و تحلیل بحث شد و سپس نگاهی عملی به داشبورد جدید خواهیم داشت.

گوگل آنالیتیکس یونیورسال و GA4 چه فرق هایی با یکدیگر دارند؟

در نسخه یونیورسال، زمانی که کاربر به طور کامل در سایت باشد، به آن "سشن" می گویند. اما در GA4، هر زمان که Session_Start در واقع شناسه جلسه تولید می کند، یک "session" ایجاد می شود. در هر دو نسخه اگر کاربر نیم ساعت در سایت بماند اما غیر فعال باشد جلسه مربوطه بسته می شود.
مشکل مفهوم جلسه نسخه جهانی این است که اگر کاربر برای مدت طولانی در سایت حضور داشته باشد، نمی توانیم آمار دقیقی از حضور او داشته باشیم. زیرا در گوگل آنالیتیکس یونیورسال اگر کاربری تا نیمه شب در سایت باشد جلسه جدیدی برای او ایجاد می شود. خوشبختانه این مشکل در گوگل آنالیتیکس نسخه 4 حل شده است و می توانیم داده های خود را بهتر تحلیل کنیم.

در نسخه یونیورسال، هر زمان که یک کاربر وارد وب سایت ما شود و بدون هیچ فعالیتی از آن خارج شود، یک «بانس ریت» اتفاق می‌افتد. این مفهوم در GA4 تغییر کرده و به درصد سِشِن‌هایی که انگیج سِشِن نشده‌اند، «بانس ریت» گفته می‌شود. در GA4 اگر کاربر کمتر از ۱۰ ثانیه در وب سایت باشد یا بدون اینکه صفحه یا ایونتی در وب سایت ببیند از وب سایت خارج شود، بانس ریت اتفاق می‌افتد.